واژه کاریکاتور، با گسترشی که از چند دهه به اینسو در شیوه و شگردهای اجراییاش و بر پایه آن در نحوه و قدرت بیانش پدید آمد، از چارچوب تعریف فرهنگ لغاتی خودش بسی پا فراتر گذاشته است. این جهش در هنر کاریکاتور را میتوان به سادهترین سخن در گسستن از عوالم کاسبکارانه «فکاهه و هزل» و پیوستن به جهان و زیرجهان درونکاو طنز خلاصه کرد.
در آثار کلاوس پیتر چنین طنز درونکاوانهای را میتوان به خوبی سراغ گرفت. اثری از او در بانگ:
علائین ری، هنرمند ایرانی جنبش «هنرمندان معاصر» را برای دفاع از آزادی بیان و انداختن هنر در مجرای امداد و نجات بشریت از جنگ و فجایع هدایت میکند. اثر کلاوس پیتر در چارچوب این حرکت و توسط او در اختیار بانگ قرار گرفته و با اجازه کتبی هنرمند منتشر میشود.
کلاوس پیتر، کارتونیست اطریشی، (متولد ۱۹۴۷ در تیملکام) تحصیلاتش را در دانشگاه هنر در وین به پایان رسانده و در وین هم زندگی میکند.
او با نشریات مختلفی در زمینه طنز همکاری کرده است. بسیاری از این نشریات از نشریات معتبر در کشورهای آلمانیزبان به شمار میآیند: «پاردون»، «کنکرت»، «پد اگسترا»، «کونزومنت» و «ولتگویسن».
او تصویرگری برخی کتابهای کودکان را هم به عهده داشته است.
پیتر جوایز بینالمللی بسیاری را از کرواسی، آلمان، صربستان، ترکیه، بلژیک، مقدونیه، لوکزامبورگ، برزیل و آرژانتین به دست آورده است.